Refund policy
-
Returer
- Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få fullständig kreditering.
- Om du vill använda dig av din ångerrätt ska du meddela detta inom 14 dagar från det att du har tagit emot den beställda produkten i enlighet med LODA - Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
- En returavgift om 100kr tas ut oavsett ordervärde, detta är med tanke på miljön, att frakt kostar pengar, och att antal returer minskar om det inte är gratis.
- Begär en retur från ditt kundkonto https://shopify.com/80507601228/account
Du kommer då att få en fraktsedel skickad till din e-post.
Reklamationer
- Om det uppstått ett fel, t.ex. kvalitetsfel på produkten, ange ordernummer och beskriv felet i kontaktformuläret så fort som möjligt efter att du mottagit varan. Du får då ytterligare instruktioner gällande retur eller kostnadsfri ersättningsprodukt.
- Vid reklamationer följer bolaget riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på www.arn.se.
- Gäller det en transportskada som uppstått i frakten behöver du inkomma med ditt ärende inom 3 dagar från leverans.
Återbetalning
- När varan har returnerats och inspekterats kommer du att meddelas per e-post.
- Återbetalning kommer att ske till ditt kort eller den använda betalningsmetoden inom 1-10 bankdagar.