Refund policy

  • Returer

 

  • Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få fullständig kreditering.
  • Om du vill använda dig av din ångerrätt ska du meddela detta inom 14 dagar från det att du har tagit emot den beställda produkten i enlighet med LODA - Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
  • En returavgift om 100kr tas ut oavsett ordervärde, detta är med tanke på miljön, att frakt kostar pengar, och att antal returer minskar om det inte är gratis.
  • Begär en retur från ditt kundkonto https://shopify.com/80507601228/account
    Du kommer då att få en fraktsedel skickad till din e-post.

Reklamationer

  • Om det uppstått ett fel, t.ex. kvalitetsfel på produkten, ange ordernummer och beskriv felet i kontaktformuläret så fort som möjligt efter att du mottagit varan. Du får då ytterligare instruktioner gällande retur eller kostnadsfri ersättningsprodukt.
  • Vid reklamationer följer bolaget riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på www.arn.se.
  • Gäller det en transportskada som uppstått i frakten behöver du inkomma med ditt ärende inom 3 dagar från leverans.

Återbetalning

  • När varan har returnerats och inspekterats kommer du att meddelas per e-post.
  • Återbetalning kommer att ske till ditt kort eller den använda betalningsmetoden inom 1-10 bankdagar.